Selamat Datang

Sila berikan komen / pandangan yang membina, semoga kita dapat berkongsi maklumat bagi meningkatkan lagi professionalisme keguruan. Wassalam.

Mulakan bicara dengan ...

Mulakan bicara dengan ...
Dengan nama ALLAH yang Maha pemurah lagi Maha pengasihani

Thursday, April 19, 2012

KAGUM IPGM 2012

Jawatan Kuasa Teknikal KAGUM unit berunifom pengakap

Karnival Aktiviti Gerak Kerja Ko-Kurikulum  peringkat IPGM 2012 akan dilaksanakan pada 10 - 15 Jun 2012 di IPGK Perlis. Seramai lebih kurang 53 orang pegawai dan pelajar akan mewakili IPGK. 3 komponen yang disenaraikan terdiri dari Unit Beruniform (Pengakap, TKRS, PPIM, KPP dan BSMM), Olahraga dan Persatuan (Nyanyian solo dan Monodrama). Dijangkakan seramai 200 orang pegawai dan 1400 orang pelajar dari 27 IPGK akan menyertai KAGUM ini.

Mesyuarat JK Teknikal sedang berlangsung di Hotel Midah, KL dari 18 - 20 April 2012 bagi membincangkan secara terperinci 5 aktiviti KAGUM yang terdiri dari Pertandingan ( kawad kaki, pertolongan cemas, sukan rakyat, kembara dan masakan rimba), Pameran, Kebudayaan, Kemahiran dan Kem Terbuka dari aspek peraturan, peralatan, penginapan dan makanan.

Konsep KAGUM kali ini lebih berfokus kepada peningkatan kemahiran dan menjanjikan 5 lencana kemahiran iaitu

Semoga tradisi KAGUM ini dapat berjalan dengan jayanya dan dapat meningkatkan pengetahuan dan pengalaman kepada guru pelatih apabila mereka berkhidmat di sekolah nanti. Selamat maju jaya.dan Tahniah.

No comments: